علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه
علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه

رسایی: هم حمله کنندگان و هم مطهری باید محاکمه شوند‎...

رسایی: هم حمله کنندگان و هم مطهری باید محاکمه شوند‎

مطهری معتقد بود که احمدی نژاد هم باید مانند سران فتنه محاکمه شود چون با حرف هایش احساسات عده ای را تحریک کرده! خب با همین استدلالی که وی درباره دیگران کرده باید در باره خودش عمل کرد. حرف های ناپخته او احساسات عده ای را تحریک کرده، پس باید او را هم در کنار آن عده محاکمه کرد.
به گزارش فرهنگ نیوز ،حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه اینستاگرامش درباره حادثه شیراز و وقایع پیرامون آن نوشت:
اتفاقی که در شیراز رخ داده کار بچه حزب‌اللهی ها نیست و اگر کسی که این کار را کرده چنین ادعایی دارد، مثل آنهایی که از اعتدال دم می‌زنند، دروغ می‌گوید.
 
حمله به علی مطهری و احضار استاندار فارس به دستور وزیر کشور، دو سوژه اند که در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته قبل - یعنی یک روز بعد از شکست غیرقابل انتظار هاشمی رفسنجانی - به تیتر اصلی برخی روزنامه ها و پایگاه های اینترنتی یک جریان خاص تبدیل شده اند. روزنامه هایی که یک هفته بود پیروزی هاشمی در انتخابات هیأت رئیسه خبرگان را تبلیغ می کردند ولی بر خلاف تصورشان شکست خوردند و سوژه مطهری بهترین جایگزین برای این شکست بود.
در این باره چند نکته قابل تأمل است:
 
حمله به مطهری در بعد ازظهر دوشنبه صورت گرفت، چرا این موضوع چهارشنبه به تیتر اصلی رسانه هایی تبدیل شد. روزی که منتظر تیتر کردن ریاست هاشمی بودند؟
 
چرا علی مطهری با تاکسی قصد حضور در دانشگاه را داشت در حالی که معمولا در هر مراسمی، میزبان با وسیله نقلیه خودش به استقبال میهمان می آید؟
 
به چه دلیل علی رغم تصمیم شورای تأمین، برگزار کنندگان و مسئولان افراطی دانشگاه اصرار به حضور مطهری در جلسه دانشگاه داشته‌اند؟
 
علت احضار استاندار فارس چیست؟ چرایی اجرای مصوبه شورای تأمین استان یا چرایی نقض نکردن مصوبه شورای تأمین استان؟
 
اگر احضار استاندار فارس لازم است پس چرا وقتی یک جانباز در جلسه اصلاح طلبان کرمان مورد ضرب و شتم قرار گرفت، استاندار کرمان احضار نشد؟
 
چرا سال گذشته وقتی در برف سنگین مازندران - که این ایام سالگردش است - چند نفر کشته شدند، استاندار مازندران مجبور به احضار نشد؟
 
چرا وقتی به دلیل ناتوانی و بی تدبیری مسئولان و مدیران دولت یازدهم، افتضاح سبد کالا به بار آمد و چند نفر کشته شدند، کسی احضار نشد؟
 
مطهری باد کاشت و طوفان درو کرد. وقتی مطهری در مجلس، همکاران منتقدش را پفیوز خطاب می کند یا به آنها خفه شو می گوید، بدیهی است که عده ای مانند خودش با او رفتار کنند.
 
به هر حال، برخورد با عوامل این رفتارهای توهین آمیز، چه در کرمان و چه شیراز و چه تهران، لازم و ضروری است اما همه بچه حزب اللهی ها می داند که رفتارهایی از این جنس، بر خلاف منویات صریحی است که رهبری انقلاب بارها بیان کرده اند و تنها نتیجه این رفتارها ، بهانه دادن برای مظلوم نمایی به طرف مقابل خواهد بود.
 
بنابر این:
 
اتفاقی که در شیراز رخ داده کار بچه حزب اللهی ها نیست و اگر کسی که این کار را کرده چنین ادعایی دارد، مثل آنهایی که از اعتدال دم می زنند، دروغ می گوید.
 
وزارت کشور درکنار محاکمه حمله کنندگان به مطهری، باید خود او را با همان استدلالی که داشت، نیز محاکمه کند! مطهری معتقد بود که احمدی نژاد هم باید مانند سران فتنه محاکمه شود چون با حرف هایش احساسات عده ای را تحریک کرده! خب با همین استدلالی که وی درباره دیگران کرده باید در باره خودش عمل کرد. حرف های ناپخته او احساسات عده ای را تحریک کرده، پس باید او را هم در کنار آن عده محاکمه کرد.
 
وزارت کشور در کنار احضار استاندار فارس، استاندار کرمان را نیز احضار کند چون در آنجا هم به یک جانباز به دلیل سئوال کردن از موسوی لاری حمله شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته ...

فوادایزدی: اوباما و تیمش در اقلیت هستند...

فوادایزدی: اوباما و تیمش در اقلیت هستند

کارشناس مسائل آمریکا گفت: کشورهایی مانند آمریکا زمانی که یک معاهده بین‌المللی به سودشان است از آن استفاده می‌کنند و زمانی که چندان به نفعشان نیست آن را دور می‌زنند.

به گزارش فرهنگ نیوز، فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در خصوص نامه  47 سناتور آمریکایی خطاب به مقامات ایرانی که مدعی شده بودند توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و گروه 1+5 تا پایان ریاست‌جمهوری اوباما معتبر خواهد بود، به فارس گفت: متن نامه توسط نمایندگانی که نامه را نوشته‌اند، دقیق است بدین معنا که تیم سیاسی آمریکا براساس ساختار موجود و مسئولیتی که قانون اساسی به قوا داده، عمل می‌کند.

وی افزود: براساس قانون اساسی آمریکا، قوه مقننه این ظرفیت را دارد که اگر در یکی از حوزه‌های سیاست خارجی با قوه مجریه اختلاف نظر پیدا کند، قانون اساسی دست بالا را به قوه مقننه داده و این موضوع قانونی است که آمریکا از آن پیروی می‌کند.

این استاد دانشگاه این نکته که هر توافقی با ایران نیاز به تایید کنگره دارد را نکته صحیحی خواند و یادآور شد: بدان معنا که اگر قرار باشد تحریم‌های اصلی نفتی و بانکی برداشته شود، این کنگره است که باید آنها را بردارد چرا که توسط کنگره تصویب شده است و کنگره در نهایت باید رای‌گیری کند که این تحریم‌ها برداشته شود یا نه.

ایزدی با ذکر این نکته که اوباما، کری و شرمن نمی‌توانند تحریم‌های نفتی و بانکی را بردارند، گفت: این موضوع مصوب قوه مجریه نبوده و مصوب کنگره است و اینکه در نامه ذکر شده برای توافق نیاز به دخالت و تایید کنگره است، براساس قوانین آمریکا می‌باشد.

وی ادامه داد: اوباما 2 سال بیشتر حضور ندارد و بسیاری از سناتورهایی که نامه را امضا کرده‌اند 2 یا 4 یا 10 سال خواهند ماند.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به بی نقص بودن نامه از نظر قانون اساسی آمریکا اظهار داشت: اعتراض اوباما و کاخ سفید به روش کار، زمان انتشار و سبک نوشتن نامه بوده و نه مطالب ذکر شده در آن.

ایزدی با بیان اینکه مهم‌ترین قانونی که قوه مجریه و مقننه باید از آن پیروی کنند، قانون اساسی ‌آمریکاست که قوانین مصوب کنگره در آن اولویت دارد، یادآور شد: در فصل اول قانون اساسی آمریکا آمده که کنگره حق مشورت و حق قبول کردن دارد و کسی نمی‌تواند آن را مجبور کند که توافق در سازمان ملل را بپذیرد. رئیس‌جمهور آمریکا هم زمانی که سوگند یاد می‌کند به قانون اساسی آمریکا سوگند یاد می‌کند و نه منشور سازمان ملل.

وی در خصوص تصویب توافق احتمالی انجام شده در سازمان ملل و ضمانت اجرای آن نیز گفت: ما سابقه 3 دهه‌ای از سازمان ملل داریم و نکته‌ای که همیشه رخ داده این بوده که کشورهایی مانند آمریکا زمانیکه یک معاهده بین‌المللی به سودشان است از آن استفاده می‌کنند و زمانیکه یک معاهده چندان به نفعشان نیست آن را دور می‌زنند.

این استاد دانشگاه افزود: در فصل اول منشور سازمان ملل آمده که کشورها نباید یکدیگر را تهدید به حمله نظامی کنند و اوباما هر بار که ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کند، فصل یک منشور را نقض می‌کند و به یاد ندارم که یکی از مقامات دولت یازدهم نقض منشور سازمان ملل از سوی اوباما در تهدید ایران را محکوم کند. این موضوع نوع نگاه آمریکا به منشور سازمان ملل را نشان می‌دهد.

ایزدی تثبیت توافق هسته‌ای ذیل منشور سازمان ملل را برای ایران دارای تبعاتی خواند که اگر طرف مقابل بخواهد بهانه‌ای بتراشد، ممکن است تبعات منفی علیه ایران داشته باشد، چرا که در فصل 7 گزینه نظامی ذکر شده که این موضوع می‌تواند خطر امنیتی جدی برای ما به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اگر دولت ‌آمریکا فصل 7 را نقض کند دست ما به جایی بند نیست. اگر می‌توانستیم از فصل‌های سازمان ملل برای وادار کردن این کشور به اصلاح سیاست خود در قبال ایران استفاده کنیم از همان فصل یک بهره می‌بردیم. دلیل اینکه اعتراضی نمی‌شود این است که می‌دانند کاری نمی‌توانند از پیش ببرند.

این کارشناس مسائل آمریکا به مقامات دولتی پیشنهاد داد که با مردم شفاف باشند و یادآور شد: واقعیت‌هایی که در نامه سناتورها آمده واقعیت‌های موجود در ساختار آمریکاست و نمی‌توان با عباراتی که «تبلیغات است» و «مصرف داخلی دارد» از آن گذشت.

ایزدی افزود: اگر دوستان دولت بسته عمل کنند و افکار عمومی داخل کشور پاسخ نگیرد یا درصدی از آنها به رسانه‌های خارجی رجوع کنند، پاسخی خواهند گرفت که رسانه‌های غربی می‌خواهند. پیشنهاد می‌کنم به جای اینکه مباحث کلی را بیان کنیم، گفتن برخی جزئیات به مخاطب ایرانی کمک می‌کند که اگر توافق نشد مردم بفهمند که چه اتفاقی افتاده و درمی‌یابند که جمهوری‌خواهان کنگره بودند که با ابزارهای قانونی درون آمریکا جلوی توافق را گرفتند.

وی خط خبری رسانه‌های غربی مانند بی بی سی فارسی و صدای آمریکا را در این دانست که اگر توافقی نشود، ایران و رهبر آن مقصر اصلی هستند، اظهار داشت: واقعیت آن است که در درون آمریکا اختلاف‌نظر وجود دارد و اوباما و تیمش در اقلیت هستند. مجموعه جمهوری‌خواهان مخالف قضیه هستند و در درون حزب دموکرات هم درصد بالایی چندان هماهنگ با اوباما نیستند که نمونه آن قانون تحریم‌های جدید بود که چندی پیش در کنگره آمریکا در کمیسیون بانکداری و با رای 18 به 4 تصویب شد؛ در حالی که اوباما فشار آورد که هیچ دموکراتی به آن رای ندهد ولی از 10 نفر دموکرات 6 نفر آنها به این قانون رای دادند.

این استاد دانشگاه با اشاره به قدرت کنگره در درون آمریکا گفت: کنگره آمریکا چند ماه پیش 18 روز دولت فدرال را تعطیل کرد.

ایزدی گفت: وظیفه کسانی که در این حوزه هستند رسیدن به توافقی است که تبعات منفی علیه کشور نداشته باشد و یا اینکه پس از 2 سال طرف مقابل توافقی را نقض نکند که این هنر تیم مذاکره کننده ایرانی خواهد بود.

آیا دستان ملک سلمان به خون شیخ نمر آغشته می شود؟ /چرایی احتمال اعدام عالم بزرگ شیعی

پیامدهای سنگین اعدام حکم شیخ نمر

آیا دستان ملک سلمان به خون شیخ نمر آغشته می شود؟ /چرایی احتمال اعدام عالم بزرگ شیعی

ملک سلمان بن عبدالعزیز با اتخاذ سیاست مشت آهنین در قبال معترضین در پی بستن اندک منفذهای موجود در جامعه سعودی است.

به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز، شماری از رسانه های عربستان سعودی از تایید مجدد حکم اعدام شیخ نمر الباقر النمر رهبر شیعیان عربستان سعودی در دادگاه تجدید نظر خبر داده اند، شیح نمر متهم به ایجاد اخلال در نظم طائفی پادشاهی سعودی از طریق برگزاری تجمعات و عدم فرمانبرداری از شخص پادشاه و تلاش برای اختلال در رژیم سعودی بوده است. تایید مجدد حکم اعدام شیخ نمر زمینه تعجب بسیاری از کارشناسان شبه جزیره عربستان را فراهم کرده است. نقش و نفوذ وی در میان شیعیان عربستان، بسیاری را بر آن داشته بود که حکومت سعودی در ادامه حکم اعدام را به احکامی نظیر حبس طولانی مدت تغییر خواهد داد، اگرچه برخی منابع امروز اخباری را راجع به این حکم منتشر کرده و در قطعیت آن تردید وارد نمودند.

این در حالی است که ،«محمد النمر» برادر «شیخ نمر النمر» روحانی مبارز شیعه در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: دادگاه جزائی پرونده شیخ نمر را به دادگاه تجدیدنظر بازگردانده اما تاکنون هیچ مسأله جدیدی در این پروند رخ نداده است.

شیخ نمر باقر النمر متولد 1379 هجری قمری در عوامیه عربستان و مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است. او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد. مناطق نفت خیز شرقی عربستان شاهد حضور پررنگ شیعیان اثنی عشری می باشد. بنابر آمار غیر رسمی منتشر شده از سوی مراکز مختلف، شیعیان اثنی عشری در کنار شیعیان زیدی بین 15 تا 20 درصد جمعیت 30 میلیونی عربستان را به خود اختصاص داده اند.

نخستین بازداشت شیخ نمر در می 2006 میلادی رخ داد. نیروهای امنیتی سعودی او را در بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی درباره قرآن کریم بازداشت کردند. در اتهام اخیر شیخ نمر چنین آمد که «وی از حکومت عربستان خواسته است به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزشی و درسی (وهابی) کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند

با توجه به ابهامات گسترده در رابطه با چرایی اعلام حکم اعدام این روحانی برجسته عربستانی آن هم در مقطع کنونی و با وجود وساطت های داخلی و منطقه ای درباره لغو آن، در این نوشتار کوتاه به بررسی این امر می پردازیم.

رادیکالیزه شدن سعودی

از زمان مرگ ملک عبدالله و روی کارآمدن ملک سلمان بن عبدالعزیز برادر ناتنی اش به عنوان پادشاه جدید سعودی، بسیاری از ناظران بین المللی بر رادیکالیزه شدن سیاست های سعودی در آینده چه در حوزه داخلی و چه در سطح منطقه ای مهر تاییدی زدند. سلمان وابسته به جناح سدیری در عربستان است، جناحی که به نزدیکی ویژه با عناصر افراطی وهابی و جریان های محافظه کار شهره است، لذا پیش بینی ها بر آن بود که با روی کارآمدنش، اندک اصلاحات صورت پذیرفته در دوره ملک عبدالله نیز به محاق خواهد رفت.

ملک فهد پادشاه اسبق عربستان، نایف و سلطان بن عبدالعزیز ولیعهدهای پیشین عربستان همگی از جناح سدیری بوده و به داشتن مواضع بنیادگرایانه مشهور بوده اند. ملک سلمان از همان روز اول سکانداری اش نشان که حاضر به پذیرش هیچ انعطافی در قبال ایجاد اصلاحات داخلی نیست، به همین روی بود که بلافاصله شماری از مقامات ارشد سعودی من جمله خالد تویجری و پسر ملک عبدالله را در همان روز مرگ پدرش برکنار نموده و جایگاه طیف سدیری ها را در هیات حاکمه تقویت نمود.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز را با وجود تمامی مواضع تندروانه اش، میانه رو ترین پادشاه عربستان در دهه های کنونی پس از ملک فیصل می دانند.

شرایط بغرنج عربستان در حوزه ی داخلی من جمله تداوم رویکردی دیکتاتوری خاندان حاکمه، عدم دموکراتیزه کردن جامعه، فقدان توجه به اقلیت های قومی و مذهبی موجود در عربستان، نقض مکرر حقوق بشر، تبعیض جنسیتی بر علیه زنان و... شخص سلمان را بر آن داشته از همان زمان قدرت گیری به جای تلاش جهت اصلاح معضلات موجود، با اتخاذ سیاست مشت آهنین زمینه رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه را مهیا نماید.

تایید حکم اعدام شیخ نمر از سوی دادگاه تجدیدنظر در همین راستا ارزیابی می شود، ملک سلمان عملا و بدون در نظرگرفتن نفوذ و جایگاه شیخ نمر در میان عمده شیعیان عربستان، برای این بخش از جامعه خط نشان کشیده که پاسخ هرگونه عدم فرمانبری مرگ است، حتی اگر آن شخص فرد با نفوذی مانند شیخ نمر الباقر النمر باشد.

نگرانی از سرایت تحولات شبه جزیره

کشورهای شبه جزیره عربستان متشکل از قطر، بحرین، کویت، امارات متحده عربی، عمان و یمن در کنار عربستان سعودی اعضای شبه جزیره عربستان هستند. عربستان سعودی را می توان با نفوذترین و قدرتمندترین کشور شبه جزیره دانست که به سایر کشورها به مثابه حیات خلوت خویش می نگرد. عموم کشورهای منطقه شبه جزیره به عربستان بسان برادر بزرگتر نگریسته و عمدتا مسائل سیاست خارجی خود را با سیاست اعلامی ریاض منطبق می سازند.

تشدید تنش ها در بحرین از چهار سال پیش تا کنون و پیروزی اخیر نیروهای انصارالله در یمن، موضع منطقه ای عربستان را بشدت تضعیف نموده است. سعودی ها که تا چندی پیش داعیه رهبری جهان اسلام را در سر می پروراندند، اکنون نگران بی ثباتی داخلی ناشی از تحولات همسایگانشان هستند. بیداری اسلامی صورت پذیرفته از چهار سال پیش تا کنون به مناطق شرقی عربستان سعودی نیز سرایت کرد، امری که با واکنش سریع و سرکوب عربستان مواجه شد. لشکر کشی عربستان به بحرین جهت مقابله با انقلابیون این کشور نیز در همین راستاست، عربستان نگران آن است که قرابت جغرافیایی و فکری شیعیان این کشور با شیعیان بحرینی زمینه سرایت انقلاب به عربستان را فراهم نکند.

نکته مهم در رابطه با حکم اعدام شیخ نمر آن که، وی به داشتن روابط نزدیک با شیعیان بحرینی شهره بود و بارها به انتقاد از حضور نظامی عربستان در جزیره بحرین پرداخته بود. اعدام احتمالی شیخ نمر از سوی منابع امنیتی عربستان احتمالا بدلیل خشکاندن ریشه های سرایت بحران از کشورهای پیرامونی به بیابان های سعودی است.

حضور پررنگ شیعیان زیدی در تحولات کنونی یمن  و دست برتری آنها در مناطق کلیدی این کشور، نگرانی فزاینده ای را برای ریاض ایجاد نموده است. عربستان در طول دو دهه گذشته بارها مبادرت به حمایت از دولت صالح و منصور هادی در یمن در راستای سرکوب شیعیان این کشور پرداخته است، امری که روابط فی مابین را متشنج ساخته و از هم اکنون سعودی ها را بر آن داشته تا با توسل به ابزارهای گوناگون مالی، سیاسی و دیپلماتیک زمینه اسقاط حوثی ها در یمن را فراهم کند.

نکته حائز اهمیت درباره تحولات یمن نیز بدان روی است که زیدیون یمنی عمدتا در مناطق مرزی عربستان سکونت داشته و ارتباط نزدیکی را با شیعیان زیدی عربستان دارند، همین فضا نگرانی عربستان در این باره را دو چندان نموده است، که منجر به اتخاذ سیاست سخت گیرانه بر علیه شیخ نمر شده است. جامعه تندرو سعودی با وجود اقدامات جنایت آمیز مکررش معمولا از صدور چنین احکامی بر علیه رهبر بخشی از جامعه امتناع می ورزیده است، اما اکنون و جهت ممانعت از هرگونه دگرگونی در سطح داخل، مبادرت به اعلام حکم اعدام شیخ نمر نموده تا هشداری صریح به سایر اقشار جامعه داده باشد.

تشدید فرقه گرایی و مقابله با ایران

حکومت سعودی و خاندان آل سعود از زمان تاسیس تا کنون به عنوان بزرگترین حامیان جریان های سلفی و تکفیری در سراسر منطقه محسوب می شوند، ضدیت شدید سلفی ها با سایر فرق اسلامی بویژه شیعیان منجر به رو در رویی ریاض با تهران از زمان وقوع انقلاب اسلامی تا کنون شده است. سعودی ها همواره جمهوری اسلامی را متهم به صدور انقلاب و حمایت از شیعیان نموده و جهت به چالش کشاندن این روند پای به عرصه نبرد گذارده است. به باور ناظران بین المللی هم اکنون تهران و ریاض در چندین جبهه در منطقه نظیر سوریه، لبنان، عراق، یمن، بحرین، افغاستان و... مشغول به نبردند، رویارویی که عمدتا با دست برتری ایران همراه بوده است.

حاکمیت جدید عربستان با تشدید مشی شیعی ستیزی در داخل و تلاش برای مهار جمهوری اسلامی در سطح منطقه از هر گونه اقدامی ابا نخواهد داشت. بنابه گفته ی منابع غیر رسمی سعودی، شیعیان این کشور و اشخاص سرشناسی مانند شیخ النمر به دلیل ارتباط حسنه با ایران می توانند زمینه ساز بحران در آینده سعودی شوند، لذا ملک سلمان شمشیر را از رو بسته تا ضمن نشان دادن ضربه شصتی به ایران، تفوق خود بر سراسر جامعه سعودی بالاخص شیعیان را نشان دهد، از همین روست که دست قضات سعودی را برای بریدن حکم اعدام بر علیه شیخ نمر بازگذارده است.

عربستان سعودی فارغ از پیامدهای سنگین اعدام احتمالی شیخ نمر الباقر النمر که با محکومیت های گسترده داخلی، منطقه ای و سازمان های حقوق بشری مواجه خواهد شد، بدون اتکا به اصلاحات اندک و تدریجی پیشین بیش از گذشته به سوی امنیتی نمودن فضای جامعه، مقابله با رخداد های اعتراضی و قدرت گیری روزافزون افراطی ها پیش خواهد رفت.

مرعشی از جای برخواست و ضمن توهین دستور حمله به من را صادر کرد...!

مرعشی از جای برخواست و ضمن توهین دستور حمله به من را صادر کرد

جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس که مورد ضرب و شتم و هتاکی اصلاح‌طلبان کرمان قرار گرفت، در این باره گفت: پس از سئوال من از موسوی‌لاری، مرعشی از جای برخواست و ضمن توهین دستور حمله به من را صادر کرد.

به گزارش فرهنگ نیوز، بهرام امیرحیدری رزمنده جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس در رابطه با آن چه در جلسه 14 اسفند اصلاح‌طلبان در کرمان روی داد، گفت: در تاریخ 13اسفند ماه جاری پیامکی بر روی گوشی من آمد مبنی بر اینکه گردهمایی اصلاح‌طلبان در تاریخ 14 اسفند ماه در خانه شهر کرمان با حضور آقایان موسوی‌لاری و مرعشی ساعت 15 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه من با کمال ناباوری و تعجب در رابطه با این پیامک که محکومان فتنه چگونه در این ایام آزادانه می‌توانند چنین همایش‌هایی را برگزار کنند، بیان داشت: تصمیم گرفتم به عنوان یک شهروند به این جلسه بروم و حرف این آدم‌ها را بشنوم. امیرحیدری با اشاره به اینکه مسئولان برگزار کننده از مردم خواستند از ردیف چهارم به بعد بنشینند، ادامه داد: بعد از اعلام برنامه‌ها مرعشی و هشت نفر از مرتبطان با فتنه 88 مثل موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، کریمی استاندار سابق کرمان، یدالله اسلامی نماینده اسبق بافت در مجلس، بختیاری نماینده سابق بافت در مجلس و اسلام‌پناه نماینده سابق جیرفت در مجلس وارد سالن شدند و بعضی از حضار با وجود ایام فاطمیه بانو حضرت زهرا (س) شروع به کف زدن و سوت کشیدن کردند.

این شهروند کرمانی عنوان کرد: در ادامه میرزایی رئیس مجمع اصلاح‌طلبان و رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان حرف‌های نیش‌داری نسبت به نظام و ارزش‌های نظام زد و خدا خودش می‌داند که دندان بر جگر گذاشتم و دم بر نیاوردم و حس آن فلسطینی را داشتم که خانه‌اش توسط اسرائیلی‌ها خراب می‌شود. امیرحیدری با بیان اینکه زمانی که لاری شروع به صحبت کرد در حدود 20 دقیقه در رابطه با مسائل حاشیه‌ای صحبت کرد، افزود: زمانی که موسوی‌لاری  گفت به ما به عنوان صاحبان انقلاب می‌گویند ساختارشکن، اما ما ساختارشکن نیستیم، من بلند شدم و گفتم آقای موسوی‌لاری، اگر شما و مرعشی ساختارشکن نیستید، کروبی و موسوی ساختارشکن نیستند، پس چه کسانی فتنه 88 را به وجود آورند همان طور که آقا فرمودند خسارتی که این فتنه به وجود آورد از خسارت هشت سال دفاع مقدس بیشتر است.

وی در مورد اتفاقات بعد از آن تشریح کرد: زمانی که من این حرف را زدم، مرعشی از جای خود بلند شد و ضمن توهین دستور حمله به من را صادر کرد و از قبل چند نفری که  اطراف من بودند، فکر می‌کردم مثل من مستمع هستند اما با هدایت یک نفر دور و بر من را گرفتند و من را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این جانباز ادامه داد: من نیز گفتم که حرف بدی نزده‌ام و فقط یک سئوال از موسوی‌لاری پرسیده‌ام و وی می‌توانست پشت تریبون جواب من را بدهد و یا می‌توانست بگوید اگر شما سئوال داری می‌آیم پایین و جواب سئوال شما را می‌دهم. وی با اعلام اینکه من سئوال خاصی نپرسیدم که سزاوار کتک باشم، خاطرنشان کرد: من در حالی که دست‌هایم را گرفته بودند و کتک می‌خوردم گفتم اگر شما فتنه‌گر نیستید چرا از این واژه بدتان می‌آید، چرا مانند من مرگ بر فتنه‌گر نمی‌گویید. امیرحیدری تصریح کرد: در طول سالن خانه شهر کرمان من را به شدت کتک زدند و بعد از بیرون آوردن من در سالن اصلی را بستند و در سالن بعدی نیز حدود 40 نفر در حضور نیروی انتظامی من را کتک زدند اما کسی هیچ اقدامی نکرد. این پیشکسوت دفاع مقدس بیان داشت: ماموران نیروی انتظامی به من گفتند که شما نباید جلسه را به هم بریزید و من هم گفتم اگر قرار است جلسه ناامن باشد، باید برای فتنه‌گران ناامن باشد نه برای من که به عنوان یک مستمع معمولی آمده و فقط یک سئوال کردم و جواب این سئوال اعتراض‌آمیز نباید کتک زدن باشد و آن هم از ناحیه کسانی که مدعی آزادی بیان هستند.

امیرحیدری گفت:  بعد از آن من را به اطاقک کوچکی بردند که در شورای شهر هست و آن جا نیز هشت نفر شروع به ضرب و شتم من کردند و می‌گفتند از کی پول گرفتید، مزدور چه کسی هستی؟ اسمت را بگو؟ اسم اربابت را بگو؟ این جانباز دوره دفاع مقدس اعلام کرد: من جواب دادم یک رزمنده جانباز هستم و کارگری بیش نیستم و مدافع نظام هستم و برای نظام نیز خون دادم نمی‌توانم تا زنده‌ام بنشینم تا به نظام توهین شود. امیرحیدری با بیان اینکه پس از تحویل من به ماموران نیروی انتظامی می‌خواستم به سالن برگردم که نگذاشتند، اعلام کرد: افسر نیروی انتظامی با دو مأمور دیگر من رو نگه داشت، من نیز گفتم یا من را بازداشت کنید و یا بگذارید بروم خانه چون نگران من می‌شوند که مامور نیروی انتظامی گفت از این می‌ترسیم که در خیابان مورد حمله  قرار بگیری گفتم عیبی ندارد من از نظام دفاع کردم، این افراد ‌که بسیجی‌ها را در فتنه کشتند من هم یکی از آنها و خلاصه یکی از آنها بعد از 45 دقیقه اجازه داد به خانه باز گردم.

السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)




اندیشه - فاز 3 - خیابان ولی عصر(غ)- کوچه گلها-کوچه گل افشان - کوچه شکوفه - بن بست یکم -پلاک13