علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه
علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه

جمله یک جن درباره آیت الله بهجت...

جمله یک جن درباره آیت الله بهجت

صاحب خانه گفت: آن‌جا نرو جن دارد. گفتم: باشد به من کاری ندارند. رفتم داخل اتاق دراز کشیدم، عمامه‌ام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم کشیدم. پاسی از شب که گذشت، صدای پای آن‌ها را بیرون در اتاق می‌شنیدم.
به گزارش فرهنگ نیوز ، حجت الاسلام روحی تعریف می‌کند:

خیلی از داستان‌هایی که آیت الله بهجت نقل می‌کردند که یک آقایی این چنین بود، خودشان را داشتند می‌گفتند. دوستان می‌گفتند: این خودش است. می‌گفتم: نه، دلیلی ندارد. تا اینکه شاید سی سال گذشت و از یک قضیه‌ای که اغلب آن را نقل می‌کردند به صحت این مطلب پی بردیم.

ایشان بارها می‌فرمودند: آن آقا در مورد جن چنین گفته. تا یک بار بچه‌های کوچک کتابی خوانده بودند و خیلی از جن وحشت کرده بودند. ایشان به بچه‌ها فرمودند: بیایید با شما کار دارم. من هم رفتم طرف دیگری و می‌خواستم مراقبت کنم که چه کار می‌خواهند بکنند آقا. دیدم به آن‌ها فرمودند: جن ترس ندارد، آن‌ها کاری به مومن ندارند. حالا کسی که سی سال می‌گفت یک آقایی، به این بچه‌های کوچک می‌گفتند: "من خودم وارد منزلی شدم(منزل عمویشان در کربلا) خواستم بروم داخل اتاق، صاحبخانه گفت: آن‌جا نرو جن دارد. گفتم: باشد به من کاری ندارند. رفتم داخل اتاق دراز کشیدم، عمامه‌ام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم کشیدم. پاسی از شب که گذشت، صدای پای آن‌ها را بیرون در اتاق می‌شنیدم. یک دفعه احساس کردم که یکی از این پاها به در اتاق نزدیک شد. از پنجره خودش را بالا کشید و داخل اتاق را نگاه کرد. دید که من اینجا خوابیدم. عمامه‌ام کنارم است. رفت به آن‌ها گفت: این لشکر خداست."

عصر از ایشان پرسیدم آقا، آن شخص حرف جن را چه طوری متوجه شد؟ فرمود: آخر آن جمله‌اش این بود: هذا خیل الله. سی سال به ما در خانه می‌گفتند: یک آقایی بود.

دبکا:آمریکا موشک‌های شهاب ۳ ایران را پذیرفته/ بحث بر سر موشک‌های بالستیک دوربرد است...

دبکا:آمریکا موشک‌های شهاب ۳ ایران را پذیرفته/ بحث بر سر موشک‌های بالستیک دوربرد است

پایگاه صهیونیستی «دبکا» روز یکشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد واشنگتن به تهران اطلاع داده است با موشک‌های «شهاب ۳» مخالفتی ندارد، اما موشک‌های بالستیک دوربرد ایران را نمی‌پذیرد.

به گزارش فرهنگ نیوز ، پایگاه صهیونیستی «دبکا» در گزارشی که روز یکشنبه منتشر کرده، مدعی شده است که دولت آمریکا به اطلاع تهران رسانده است که بحث محدودیت برنامه موشکی، موشک‌های «شهاب 3» را در بر نمی‌گیرد.

به ادعای دبکا، واشنگتن معتقد است که در توافق جامع هسته‌ای، باید موشک‌های با برد بالای 4 هزار کیلومتر و مدل‌های موشک‌های «سجیل»، «سفیر»، «سیمرغ» (ماهواره‌بر)، «عاشورا 1» و «عاشورا 2» محدود شوند.

آنطور که دبکا مدعی شده، این تصمیم آمریکا با واکنش منفی اسرائیل و کشورهای عربی مواجه شده است. «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا در سفر اخیر خود به منطقه، به مقامات صهیونیست و کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به ایجاد سپر دفاع موشکی یکپارچه در منطقه اطمینان داد، اما به ادعا دبکا، این موضوع نتوانسته انتقادات از واشنگتن را کاهش دهد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تأکید کرده است که به هیچ وجه در مورد توان موشکی خود مذاکره نمی‌کند و این بحث به کلی خارج از چارچوب گفت‌وگوهای هسته‌ای است. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته پیش از آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای، با بیان اینکه بحث موشک‌های دور برد به هیچ وجه مورد مذاکره نیست، گفته بود: «من به شما اطمینان می‌دهم که بحث دفاع جمهوری اسلامی و امکانات دفاعی ما موضوع مذاکره نخواهد بود.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان هفته گذشته در حالی بدون نتیجه پایان یافت که طرف ایرانی «زیاده‌خواهی‌های» هیئت آمریکایی را عامل عدم پیشرفت گفت‌وگوها دانست. رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند که اصرار آمریکا به کاهش تعداد سانتریفیوژها و همچنین تلاش برای گنجاندن بحث موشکی در مذاکرات، از جمله موارد مورد اختلاف طرفین بوده است

از علوم انسانی گلایه دارم!


از علوم انسانی گلایه دارم!

شاید نقد علمی و آکادمیک بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مسایل علوم انسانی، نیازمند بحث های طولانی باشد، اما غرض از این مطلب، تفحصی اجمالی در کلام رهبری و تطبیق آن با سخنرانی اخیر رییس جمهور محترم است تا با ریشه‌ یابی علت اختلاف نگاه دولت‌ها و جریانات علمی در حوزه و دانشگاه با نگاه مقام معظم رهبری،  بیانات معظم‌له احیاء و از حافظه تاریخی ملت پاک نگردد تا از این رهگذر، مسیر رشد سیاسی ملت ایران، با قدرت ادامه یابد.

۱- اینکه بنده درباره‌ علوم انسانی در دانشگاه‌ها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان به خاطر همین است. این علوم انسانی‌ای که امروز رائج است، محتواهایی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهان‌بینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران می‌آیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. (29 مهر 1389)

۲- اصلاح در علوم انسانی و تحول در سینما و تلویزیون بدون اصلاح پایه‌های معرفتی علوم انسانی غربی امکانپذیر نیست و اصلاح این پایه‌ها نیز در گرو ارتباط موثر با حوزه‌های علمیه و علمای دین است. (اول اسفند 1391)

۳- علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه‌های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند بنابراین آلوده یا پاک بودن این هوای تنفسی بسیار تعیین کننده است. (اول اسفند 1391)

۴- وقتی علوم انسانی منحرف شد و بر پایه‌های غلط و جهان‌بینی‌های غلط استوار شد، نتیجه این میشود که همه‌ی تحرکات جامعه به سمت یک گرایش انحرافی پیش میرود. (17 مهر 1390)

۵-ا می‌بینیم که در زمینه‌های مختلف، تحقیق و پژوهش و رسیدن به نظریه در دنیای مادی و دنیای غرب، مبنای قابل قبول و مورد اعتمادی نبوده؛ بخصوص در زمینه‌ی علوم انسانی، که در علوم تجربی و در فناوری هم اثر خودش را نشان می‌دهد. (29 آذر 1383)

۶- ما علوم انسانی‌مان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. علوم انسانی غرب مبتنی بر جهان‌بینی دیگری است. (28 مهر 1388)

۷- خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع شکاکیت و تردید و بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌اعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛ این چیز خیلی مطلوبی نیست. این از جمله‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی چیزهائی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد؛ هم در مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دولتی مثل وزارت علوم، هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم در هر مرکز تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری که در اینجا وجود دارد؛ اعم از خود دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بیرون دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها. (هشتم شهریور 1388)

۸- جامعه‌شناسی، روانشناسی، فلسفه. نظریه‌های جامعه‌شناسی غرب، مثل قرآن برای بعضی‌ها معتبر است؛ از قرآن هم معتبرتر! (27 اردیبهشت 1388)

۹- ما میخواهیم علما و دانشمندان ما، راههای میانبر را پیدا کنند؛ راههای کشف نشده را از این بینهایت مسیرهایی که در عالم طبیعت وجود دارد و بشر باید یکی پس از دیگری کشف بکند. ما میخواهیم راههای کشف نشده را کشف بکنیم. (13 مهر 1385)

۱۰- بعضی از مجلات I.S.I اصلاً مقاله‌ محقق ما را چاپ نمی‌کنند؛ چرا؟ به ‌خاطر این‌که با مبانی آنها سازگار نیست. (17 دی 1383)

این بیانات در حالی است که روز یکشنبه (۱۴ اردیبهشت 93) رییس جمهور محترم در سخنانی قابل تامل در خصوص مبانی علوم و عدم تفکیک بین علم اسلامی و علم غیر اسلامی بیان داشتند: چطور دانشجوی ما در یک دانشگاه مهم و بنام دوران علمی و تحصیلی‌اش حتی در رشته علوم‌انسانی می‌گذراند، اما دیده می‌شود که اطلاعاتش کامل نیست بعد می‌گویند که اینها باید اسلامی شوند. کجایش اسلامی شود؟ پایه‌ها و مبانی علم، اسلام و مسیحی و یهودی ندارد.

ایشان افزودند: پایه‌های علم جهانی است و جغرافیا نمی‌شناسند که بخشی از این پایه‌ها نیز متد هستند که این متد نیز جهانی است. حال اگر یک سری اهداف داریم آن بحث دیگری است. هر کشور اهدافی را دنبال می‌کند که اگر ما نیز به دنبال اهداف خاص هستیم آن اهداف متفاوت هستند. مثال وقتی به دنبال علم کاربردی هستیم باید بومی‌سازی کنیم.

روحانی همچنین گفت: حال اینکه بگوییم بخش‌هایی از علم از اساس برای مبارزه با علم ساخته شده است، باید بررسی شود. اگر بانکداری را به معنای مبارزه با اسلام می‌دانیم خب از بین ببریم، اما اگر می‌گوییم این بانکداری می‌تواند اسلامی باشد لذا شیوه‌هایی دارد که باید آن شیوه‌ها را اجرایی کنیم. بنابراین دانشجو و محیط دانشگاه ما باید "العالم به زمانه" تربیت کنند. باید دوست و دشمن را شناخت. باید موانع لازم برای کسی که می‌خواهد به منافع ما تعرض کند، شناخت.

http://harfeto.ir/?q=node/26857

موافقین۰ مخالفین۰

سید مصطفی میرزاباقری برزی