علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه
علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه

مراسم اختتامیه طرح نشاط و تعالی برگزار شد

در تاریخ 30/6//1392 و مصادف با اغاز هفته دفاع مقدس طی مراسمی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس از برگزیدگان بسیجی و طرح نشاط و تعالی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم ابتدا با تلاوت ایاتی چند از کلام الله مجید  و سرود جمهوری اسلام یایران اغاز شد و سپس فرماندهی محترم پایگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.سپس نماینده امام جمعه محترم اندیشه با تبیین دفاع مقدس مطالبی را ایراد نمودند .در ادامه پیشکسوتان جهاد و شهادت خاطراتی را نقل فرمودند.وسپس از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است گروه سرود پایگاه و همچنین گروه تئاتر نیز اقدام به هنرنمایی نمودند که با استقبال همگان مواجه گردید.






پیش از هر تذکر لسانی یا امر به معروفی به خاطر داشته باشیم ...


افسران - پیش از هر تذکر لسانی یا امر به معروفی به خاطر داشته باشیم ...

(برادر به برادر یا خواهر به خواهر:) سلام. شما که مسلمان هستی و با خدا انس داری، حواست هست که یکی از واجبهای خدا رو فراموش کردیم؟ میدونی امربه معروف و نهی ازمنکر واجبه؟ مثلاً شما به افرادی که با وضع ظاهری نامناسب میان بیرون، یا اونایی که کارهای زشت انجام میدن، تذکر لسانی میدی؟ میدونی به استناد آیات و روایات و فتوای تمام مراجع، این کار (امر به معروف و نهی از منکر زبانی) بهت واجبه؟ فقط تذکر محترمانه و مؤدبانه. بگو و عبور کن.

چند توصیه و یادآوری:

تا زمانی که با لحن و جمله آرام‌تر و خفیف‌تر به مقصود می‌رسیم، نباید از جمله تندتر استفاده کنیم.

باید با گناه مشکل داشته باشیم نه با گناهکار مسلمان و مومن.

گناهکار ممکن است از ما بهتر باشد و نزد خدا محبوبتر، خود را از او بالاتر نبین!

در صورت امکان طوری با او صحبت کرد که در اثر امر و نهی دچار لجبازی نشود. مشخص است این مطلوب بین موارد همجنس(مثلاً همسر خانم) امکان پذیر است.

امام خامنه ای فرمودن: امر به معروف لسانی فقط یک کلمه گفتن و عبور کردن است.به معنی متقاعد کردن طرف نیست. لازم هم نیست منتظر عکس العمل طرف مقابل بایستید. ممکن است توجه نکند یا حتی فحاشی کند. تکلیف همین است، یک کلمه بگو نکن و برو.