علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه
علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه

تنها شرط رابطه با آمریکا از زبان امام خمینی(ره)

همزمانی تولد امام خمینی با مذاکرات ایران و 1+5

تنها شرط رابطه با آمریکا از زبان امام خمینی(ره)

به مناسبت سالروز تولد رهبر کبیر انقلاب اسلامی و با عنایت به اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی روزهای حساسی را در مذاکرات خود با گروه 1+5 پشت سر می گذارند، لازم است تا یک بار دیگر مواضع امام راحل در قبال خباثت های غرب و علی الخصوص رابطه با آمریکا مرور شود.

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، این روزها و همزمان با سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س)، مردی از دیار خمین چشم به جهان می گشاید که تاریخ را دگرگون می کند و با انقلاب اسلامی ایران در برابر تمام دسیسه های شیطان و ایادی اش می ایستد.

مردی که جز خدا از هیچ قدرت زمینی هراس ندارد و در متلاطم ترین لحظات نیز آرامش و متانت خود را حفظ می کرد تا نمونه بارزی باشد از آیه شریفه «الا بذکرالله تطمئن القلوب».

به مناسبت سالروز تولد رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و با عنایت به اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی روزهای حساسی را در مذاکرات خود با گروه 1+5 پشت سر می گذارند، لازم است تا یک بار دیگر مواضع امام راحل در قبال خباثت های غرب و علی الخصوص رابطه با آمریکا مرور شود. رابطه ای که این روزها خیلی ها را بر سر ذوق آورده و از سوی دیگر دست طمع غرب را به سوی ملت ایران درازتر از قبل کرده است.

«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، آمریکا در مقابل مسلمین نمی‌تواند خودنمایی کند، ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فرزندان مان شهد پیروزی را خواهند چشید، ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی های ملل مستضعف را به دنبال دارد، همه گرفتاری که ما داریم از دست آمریکا داریم،  همه مصیبت ما زیر سر آمریکا است و آمریکا شیطان بزرگ است»

اینها تنها بخشی از اظهار نظرهای امام راحل در رابطه با آمریکاست. ایشان همواره از دسیسه های شیطان بزرگ هشدار می دادند و در توصیه های خودشان وابستگی به غرب را یکی از خطرات بزرگ قلمداد می کردند.

ما از خدا می خواهیم آمریکا رابطه اش را با ما قطع کند!

 اگر مقصود از روابط آن روابطی است که تا حالا بین ایران و امریکا بوده است، در زمان شاه سابق بین ایران و آمریکا بوده است، این روابط نبوده است، این یک آقایی بوده با نوکرش هر کاری می خواسته، هر امری که می کرده عمل می کرده - اگر می گویید - ما اگر چنانچه بخواهیم اسلام را پیش ببریم دیگر نباید نوکر باشیم. اگر نوکر نباشیم رابطه اش را با ما قطع می کند، ما از خدا می خواهیم که رابطه قطع بشود. بهتر این است با آنهائی که می خواهند ما را بچاپند رابطه نداشته باشیم تا یک وقتی که به خود بیایند و بفهمند شرق هم هست در عالم. آن روزی که بفهمند که شرق هم یک جایی هست که تمدن از او پیش آنها رفته است. (صحیفه نور ج 11 صفحه 34)

اگر ایران از اصول و موازین اسلامی اش عدول کند، آمریکا آن را به رسمیت می شناسد

آری اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین - علیهم السلام- را با دست های خود ویران نماید آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آنها، نه یک ایران با هویت ایرانی- اسلامی، بلکه ایرانی که شناسنامه اش را آمریکا و شوروی صادر کند؛ ایرانی که ارابه سیاست آمریکا و شوروی را بکشد و امروز همه مصیبت و عزای آمریکا و شوروی شرق و غرب در این است که نه تنها ملت ایران از تحت الحمایگی آنان خارج شده است که دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می کند. (صحیفه امام ج 12 ص 09)

برای حفظ منافع خود از آمریکا استمداد نطلبید

با توسل به دامن آمریکا ضعف و ناتوانی خود را بر ملا نسازید و از گرگها و درنده ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید ابرقدرتها آن لحظه ای که منافعشان اقتضا کند شما و قدیمیترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می کنند و پیش آنان دوستی و دشمنی و نوکری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد آنان منافع خود را ملاک قرار داده اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن می گویند. (صحیفه امام ج 02 ص 932)

رابطه ما با امثال امریکا رابطه ملت مظلوم با جهانخواران است

ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین ایران و امریکا را دریافت کردم. اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت به پاخاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین المللی با یک چپاولگر عالم خوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می گیریم چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید امریکا از ایران است . ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که ابر قدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاولگری ها کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد . ما امیدواریم که نابودی سرسپردگانی مثل سادات و صدام حسین به زودی انجام گیرد و ملتهای شریف اسلامی به این انگل های خائن، آن کنند که ملت ما با محمدرضای خائن کرد . به دنبال آن برای آزاد زیستن و به استقلال تمام رسیدن، قطع رابطه با ابرقدرتها خصوصا امریکا نمایند . من کرارا گوشزد نموده ام که رابطه ما با امثال امریکا رابطه ملت مظلوم با جهانخواران است. (صحیفه امام ج 12، ص 40)

تنها شرط برقراری رابطه با آمریکا از زبان امام خمینی(ره)

با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر این که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد و از آن طرف دنیا نیاید در لبنان، و نخواهد دستش را به طرف خلیج فارس دراز کند. مادامى که امریکا این طور است و افریقاى جنوبى آن طور عمل مى‏کند و اسرائیل هست، ما با آنها نمى‏توانیم زندگى بکنیم. (صحیفه امام، ج‏19، ص94)

از عبارات فوق برمی‌آید که امام احساس کرده بودند که آمریکا به دلائلی به از سرگیری روابط با ایران محتاج است و باید با عباراتی از ارتباط سخن گفت که هم عملکرد گذشته آن مورد غفلت قرار نگیرد و هم اگر ارتباط برقرار شد از موضع عزت باشد و هم عدم ارتباط دائمی به عنوان یک اصل تلقی نگردد.

نظر امام روشن تر از روز

علی ایحال با این اوصاف واضح و مبرهن است که امام راحل چه نظری درباره رابطه با غرب مخصوصا آمریکا داشته اند. امام خمینی(ره) بیش از 4000 بار از آمریکا نام برده‌اند که با مطالعه کل آنها باید نظر ایشان را کشف نمود. قبل از شروع نهضت چند بار از آمریکا نام برده‌اند که ظاهراً به وجه سیاسی آن ارتباطی ندارد ولی در دوم آذر 41 وقتی معلوم شد که قرار است طرح رستو - کندی که طرحی آمریکایی برای ایران بود به اجرا درآید، امام در هر فرصتی سعی کردند، در این مورد روشنگری کنند و آنچه منجر به تبعید امام به ترکیه شد مخالفت ایشان با کاپیتولاسیون یعنی قضاوت کنسولی در مورد آمریکایی‌ها بود. در آن زمان امام این نکته را در مورد آمریکا دریافته بودند که آمریکا در سیاست خارجی به مردم جهان سوم به صورت تحقیرآمیزی می‌نگرد و هر نوع وحشی‌گری را برای خود در مقابل آنها مجاز می‌داند. در طول نهضت این موضوع بیشتر عیان شد و پس از انقلاب نیز اکثر غائله‌هایی که در کشور رخ می‌داد بالاخره رد پای آمریکایی‌ها در آن دیده می‌شد. همچنین دست‌اندازی آمریکایی‌ها در دیگر کشورهای مسلمان نیز امر غیر قابل انکاری بود که نمونه آنها را هنوز در عراق، افغانستان، لیبی، مصر و سوریه می‌توان مشاهده کرد؛ لذا امام به آمریکا لقب شیطان بزرگ دادند.

روشنى عالم از نور حضرت زهرا (س)


روشنى عالم از نور حضرت زهرا (س)

ابن ‏مسعود نقل می‏کند که، دیدم على بن ابی‏طالب علیه‏السلام را که مشغول نماز است و در رکوع و سجودش می‏گوید: «اللهم بحق محمد صلى اللَّه علیه و آله و سلم عبدک، اغفر للخاطئین من شیعتى»
پروردگارا، به حق بنده‏ ى مقربت محمد صلى اللَّه علیه و آله و سلم خطاکاران از شیعیان مرا ببخش.

از نزد او خارج شدم و به محضر رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلم شرفیاب شدم. ایشان را در حال نماز یافتم. دیدم که رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلم در نماز خود می‏گوید:
«
اللهم بحق على علیه‏ السلام عبدک اغفر للخاطئین من امتى»
خداوندا، خطاکاران از امت مرا، بحق على علیه‏ السلام بنده‏ ى مقربت ببخش.

از آنچه دیده بودم، در من وحشت و تردید بزرگى ایجاد شد. وقتى نماز رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلم به پایان رسید، خطاب به من فرمودند:
اى پسر مسعود، آیا کافر شدى بعد از آنکه ایمان آورده بودى؟
عرض کردم، ابداً چنین نیست یا رسول‏ اللَّه، بلکه دیدم على علیه‏ السلام را که خداوند را به حق شما طلب میکرد و شما را دیدم که خدا را به حق على علیه‏ السلام می‏خواندید. پس تردید کردم که کدامیک از شما نزد خداى عزوجل برترید.

پیامبر صلى اللَّه علیه و آله و سلم فرمودند: اى پسر مسعود، بنشین.
پس من در مقابل، رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلم نشستم.

آن حضرت فرمودند: «ان اللَّه خلقنى و علیاً من نور قدرته قبل ان یخلق الخلق بالفى عام اذ لا تسبیح و لاتقدیس.» خداوند من و على علیه ‏السلام را از نور عظمت و بزرگى خود خلق کرد: هزار سال قبل از آنکه سایر خلائق را بیافریند. زمانى که هیچ تسبیح و تقدیسى وجود نداشت.

«ففتق نورى، فخلق منه السموات و الارضین و انا و اللَّه اجل من السماوات و الارضین.» پس نور مرا شکافت و از نور من آسمانها و زمین را آفرید به خداى تبارک و تعالى قسم که من از آسمانها و زمین برترم.
«
وفتق نور على بن ابی‏طالب علیه‏ السلام فخلق منه العرش و الکرسى و على بن ابی‏طالب علیه‏ السلام و اللَّه افضل من العرش و الکرسى» و چون نور على علیه‏ السلام را منتشر ساخت عرش و کرسى از نور او خلق گردید؛ به پروردگار قسم که على علیه‏ السلام از عرش و کرسى افضل است.

«و فتق نور الحسن علیه ‏السلام فخلق منه اللوح و القلم و الحسن علیه‏ السلام و اللَّه افضل من اللوح و القلم». سپس نور حسن علیه‏ السلام را باز کرد و لوح و قلم از نور حسن علیه‏ السلام به وجود آمد و به خدا قسم که حسن علیه‏ السلام از لوح و قلم نیز برتر است.
«
وفتق نور الحسین علیه ‏السلام فخلق منه الجنان و الحور العین و الحسین علیه ‏السلام و اللَّه افضل من الحور العین.» و چون هستى را از نور حسین علیه‏ السلام معطر کرد، بهشت و حوریان زیباروى از نور او پدیدار گشتند؛ واللَّه حسین از حورالعین برتر است.

«ثم اظلمت المشارق و المغارب فشکت الملائکه الى اللَّه تعالى ان یکشف عنهم تلک الظلمه فتکلم اللَّه جل جلاله کلمه فخلق منها روحا ثم تکلم بکلمه فخلق من تلک الکلمه نورا فاضاف النور الى تلک الروح و اقامها مقام العرش فزهرت المشارق و المغارب فهى فاطمه الزهراء علیهاالسلام و لذلک سمیت الزهراء لان نورها زهرت به السماوات.» سپس همه‏ ى هستى از شرق تا به غرب تاریک ماند.

ملائکه بر پروردگار از آن همه تاریکى و ظلمت شکایت کردند و خواستند که پروردگار تاریکى را از ایشان برطرف کند. پروردگار در اجابت خواسته‏ ى آنان کلمه‏ اى فرمود، از آن کلمه روحى خلق گردید، سپس کلمه ‏اى دیگر فرمود و از آن کلمه نورى خلق شد پس آن نور را به آن روح اضافه کرد و آن را در بلندترین مکان عرش قرار داد. همه‏ ى عالم از شرق تا به غرب نورانى شد. آن روح آمیخته به نور خلق شده از لطف پروردگار کسى نیست، جز فاطمه زهرا علیهاالسلام و به همین دلیل او را زهرا علیهاالسلام نامیدند زیرا نورش آسمانها را روشن ساخت. در ادامه‏ ى این روایت زیبا پیامبر صلى اللَّه علیه و آله و سلم می‏فرمایند:

«یابن مسعود اذا کان یوم القیامه یقول اللَّه جل جلاله لى و لعلى ادخلا الجنه من شئتما و ادخلا النار من شئتما و ذلک قوله تعالى (القیا فى جهنم کل کفار عنید) فالکافر من جحد نبوتى و العنید من جحد بولایه على بن ابی‏طالب علیه ‏السلام و عترته و الجنه لشیعته و لمحبیه.» اى پسر مسعود، چون روز قیامت فرارسد، پروردگار به من و على علیه ‏السلام میفرماید: هرکس را که می‏خواهید به بهشت داخل کنید و به جهنم بفرستید هرکس را که می‏خواهید. و این قول پروردگار در قرآن مجید است که (القیا فى جهنم کل کفار عنید) (1)

هر کافر متکبر لجوج را به جهنم افکنید پس کافر کسى است که از نبوت من سرپیچى کند و عنید کسى است که از ولایت على بن ابی‏طالب علیه‏ السلام و عترتش و محبت کردن به شیعیان و دوستانش سر باززند. (2)
و در روایت دیگرى است که:

خداوند نور پنج تن را از نور عظمتش آفرید، و آسمان و زمین را از نور پیامبر اکرم صلى اللَّه علیه و آله و عرش و کرسى را از نور على علیه‏ السلام و لوح و قلم را از نور حسن علیه‏ السلام و حورالعین را از نور حسین علیه‏ السلام آفرید. مشرق و مغرب عالم در ظلمت و تاریکى بود. فرشتگان از این ظلمت به خدا شکایت کردند و خدا را به این انوار قسم دادند که ظلمت را بردارد.

این بود که خداوند روح و نور فاطمه علیهاالسلام را آفرید، و مشرق و مغرب آفرینش روشن شد.


1- سوره‏ ى مبارکه‏ ى ق، آیه‏ى 24.
2-
بحارالانوار، ج 40، ص 43.

درگفتگوی تلویزیونی با حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

آیا وقتی عطسه کنیم، باید صبر کنیم؟
 
حدیث داریم کسی لباسش تمیز باشد، غمش کم میشود. لباس در روح اثر دارد. رنگ لباس باید شاد باشد. لباس قهوه ای، سورمه ای، مشکی، نپوشید. فقط گفتند عبا، عمامه، کفش طوری نیست. کفش مشکی، عمامه مشکی و عبا مشکی. لباس باید رنگش شاد باشد. چون وقتی رنگش شاد است، تا چرک شد، آدم می فهمد. می گوید آخ لک دارد من نمی پوشم. ما رنگ لباس را قهوه ای و سورمه ای می گیریم که اگر چرک شد، پیدا نباشد، ما می گوییم این خوب است هر چه چرک شد، این پیدا نیست.
 
اسلام می گوید چیزی بپوش که اگر چرک شد، پیدا باشد. ما می گوییم چیزی بپوش که اگر چرک شد، پیدا نباشد. خیلی وقتها ما ضد اسلام هستیم. اسلام می گوید هر جا عطسه کردی عجله کن ما می گوییم هر جا عطسه کردیم صبر می کنیم.