علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه
علویون

علویون

علویون فاز 5 اندیشه

پیام دو کلمه‌ای نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها / سید حسن نصرالله: جهزوا ملاجئکم!

پیام دو کلمه‌ای نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها / سید حسن نصرالله: جهزوا ملاجئکم!

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی دوکلمه‌ای به صهیونیست‌ها هشدار داد.

به گزارش فرهنگ نیوز، پس از حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که "جهزوا ملاجئکم!" (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید)
این پبام که بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری و عربی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه المنار قرار گرفته، در واقع اعلام جنگ نصرالله به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

شبکه المنار گزارش داد بیش از ۱۲ میلیون نفر از فعالان شبکه‌های اجتماعی از عصر روز گذشته که خبر حمله موشکی رژیم صهیونیستی به «القنیطره» و شهادت چند تن از اعضای حزب الله منتشر شد با استفاده از هشتگ سخنان «سید حسن نصرالله» به  خطاب به صهیونیست‌ها از آمادگی خود برای جنگ با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

گفتنی است دیروز در پی حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی گروهی از رزمندگان و نیروهای مقاومت اسلامی، محمد احمد عیسی فرمانده شهید معروف به ابوعیسی و جهاد عماد مغنیه معروف به جواد فرزند شهید عماد مغنیه، غازی علی ضاوی معروف به دانیال، علی حسن البراهیم، معروف به ایهاب، عباس ابراهیم حجازی معروف به سید عباس، محمد علی حسن ابو الحسن معروف به کاظم همراه با سردار رشید اسلام «محمد علی‌الله دادی» به شهادت رسیدند.

فرزند رشید عماد مغنیه به شهادت رسید.

یک منبع صهیونیستی فاش کرد:

هدف از حمله ممانعت از حملات آتی به اسرائیل بود

یک مقام امنیتی اسرائیل در گفتگو با رویترز، هدف از حمله به کاروان حزب الله را پیشگیری از برنامه های آتی این جنبش بر علیه تل آویو دانست.

به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز، یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی در گفتگو با رویترز به شرط آنکه نامش برده نشود، مسئولیت حمله به شماری از نیروهای حزب الله از سوی این رژیم را بر عهده گرفت.

به گزارش جروزالم پست، این منبع امنیتی اعلام نمود که عملیات فوق توسط بالگردهای اسرائیل و در حوالی جولان اشغالی صورت پذیرفته است. به گفته وی، هدف از این حملات پیش گیری از برنامه ای بود که توسط نیروهای حزب الله در شرف وقوع بود.

حزب الله لبنان با محکومیت این رخداد اعلام نموده که نیروهای این گروه صرفا جهت مقابله با تروریست های موجود در سوریه مبادرت به انجام عملیات تجسسی در منطقه قنیطره نموده که با حمله موشکی رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

در پی حمله فوق 6 عضو حزب الله به شهادت رسیدند که جهاد مغنیه فرزند حاج رضوان فرمانده پیشین حزب الله و محمد احمد عیسی معروف به ابوعیسی از افراد سرشناسی بودند که در میان شهدا قرار داشتند.

شماری از رسانه ها نیز از احتمال شهادت یک یا دو ایرانی در این حادثه خبر داده اند. امری که به صورت رسمی تایید نشده است. حمله فوق توسط موشک های اسرائیلی پرتاب شده از یک بالگرد به کاروان خودرو حامل نیروهای حزب الله صورت پذیرفته است.

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به مانند رویکردهای پیشین خود از تایید یا رد دخالت داشتن در این حادثه پرهیز نموده اند. از زمان ایجاد تنش در سوریه تا کنون رژیم صهیونیستی به بهانه های متعدد به حریم هوایی و زمینی این کشور تجاوز نموده و مسبب شهادت تعداد زیادی از نیروهای حزب الله و ارتش سوریه شده است.

زبان حال امام زمان علیه السلام...

دلنوشته/زبان حال امام زمان علیه السلام

دوران ظهور دوران خوشی وسرور شیعیان من است  زمین در عصر ظهور گنج های خود را بیرون می ریزد به گونه ای که مردم از نظر مالی بی نیاز می شوند، بیمارانتان شفا می یابند و روابط خانوادگی تان اصلاح خواهد شد کینه ها و دشمنی ها از دل ها بیرون می رود آنچنان دررفاه خواهید بود که تا به حال چنین نبوده اید فقط آنقدر بگویم که در دوران ظهور حتی پرندگان در هوا نیز خوشحال هستند. حال شما را چه شده است که مرا از یاد برده اید؟ هر روز به این امید چشم باز می کنم که تو مقدمه ی ظهور مرا فراهم خواهی کرد علاقه ی من به تو چنان است که با ناراحتی ات ناراحت می شوم و با بیماری ات من نیز بیمار می شوم.محبت و علاقه ی من به شما از محبت و علاقه ی مادر به  طفل شیر خوار بیشتر است ، مثل پدری که فرزند خود را گم کرده است ، بی تاب شما هستم حال آنکه شما سال هاست که مرا از یاد برده اید.

آیا خداوند مرا آفریده است تا سال ها در پس پرده ی غیبت باشم؟

آنچنان به کارو زندگی خود مشغولید گویی مثل کسی که اصلا وجود نداشته است از ذهن های شما دور هستم. شما را می بینم که صدای اذان را می شنوید، ولی مشغول کار خود هستید. شما را میبینم که به غیبت نشسته اید و صدایتان را می شنوم که می گویید اینها که غیبت نیست.  خمس مالتان را به خیال اینکه به شما تعلق نمی گیرد نمی دهید. بیشتر وقت و زندگی تان را به بطالت می گذرانید.

از بعضی دوستانت به من خبرهای ناگوارتری رسیده است، آنچنان از من دور شده اند که به دشمن دست بیعت داده اندو تابلوی “ورود مهدی ممنوع” را  پشت بام خود نصب کرده اند و با ورود ماهواره به خانه هایشان با دشمن هم غذا شده اند ، حال  آنکه مرا از خودشان دور می کنند. برای نیامدنم کارهای بد زیادی انجام می دهند. شما را می بینم که سخت ترین کار ها برایتان امر به معروف و نهی از منکر شده است. گاهی که ازشهر شما عبور می کنم ناچار برای ندیدن زنان بد حجابتان عبا به روی صورت خویش می کشم.

دوستی های قبل از ازدواج را آنقدر رواج داده اید که نوجوانانتان که تازه به سن بلوغ می رسند گمان می کنند که این کار ها فعل حرامی نیست. چطور شما شیعیان در جامعه ی اسلامی زندگی می کنید و نمی دانید که پولی که خمسش را نداده اید  استفاده کردن از آن حرام است؟ در روز عاشورا جدم حسین علیه السلام کوفیان را بسیار نصیحت نمود اما در آنها اثر نکرد امام حسین علیه السلام به آنها فرمودند علت اینکه سخنان من در شما اثر نمی کند لقمه های حرامی است که خورده اید پس شکمهایتان را با لقمه های حرامی که کوفیان خوردند پر نکنید.

 چطور نمی دانید که به اندازه ی بال پشه ای کم فروشی کنید لقمه ی حرام خورده اید؟ چرا قبل از آنکه احکام دادو ستد را یاد بگیرید معامله می کنید؟ آیا این چیز زیادی است که از شما می خواهم ؟

تا به کی باید منتظر آمدن شما بمانم؟

بدانید اگر بی وفایی در جامعه زیاد شود دشمن بر شما غالب خواهد شد. و کوتاه سخن اینکه: اگر گناه نمی کردی خیلی زود تر از اینها آمده بودم هنوز آرزوی توبه کردنت را دارم . به امید روزی که در کنار کعبه آن هنگام که ندای یا اهل العالم می زنم جزء اولین کسانی باشی که با من بیعت کنی . آنروز که روبه روی هم بنشینیم و لحظات فراغ پایان پذیرد.

والسلام من اتبع الهدی                                                                   به نقل از وبلاگ عمارالمهدی

 

علت‌استقبال اوباما از تحریم‌ایران...

علت‌استقبال اوباما از تحریم‌ایران

اوباما بی میل نیست قانونی در کنگره تصویب شود که قدرت چانه زنی تیم وی در مذاکرات را بالا ببرد.

به گزارش فرهنگ نیوز، کارشناسان در تهران عقیده دارند تحریم های جدید کنگره علیه ایران تصویب خواهد شد.

طی روزهای گذشته مقام های کنگره امریکا گفته اند طرح جدید تحریم ایران را به زودی به رای خواهند گذاشت و متقابلا دولت امریکا هم اعلام کرده مخالف اعمال هرگونه تحریم جدید است.

این مباحثات هم اکنون به فضای غالب رسانه ای درباره برنامه هسته ای ایران در امریکا تبدیل شده است.

هم اکنون در سنای امریکا دو طرح درباره برنامه هسته ای روی میز قرار دارد.

طرح نخست را رابرت منندز سناتور دموکرات و مارک کرک سناتور جمهوریخواه ارائه کرده‌اند. در قالب قانون مطرح شده از سوی آنها، در صورتی که تهران از امضای توافق‌نامه نهایی امتناع کند، تحریم‌های جدیدی به صورت تقریباً‌ خودکار در تاریخی از پیش تعیین شده، اعمال خواهد شد.

طرح دوم متعلق به باب کروکر رییس جدید کمیته ورابط خارجی سناست. طرح وی این هدف را دنبال می‌کند که قانونی تصویب شود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را مجبور کند هر گونه توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران را به رای کنگره منوط کند.

در واقع این طرح بدان معناست که کنگره می تواندبا توافق نهایی مخالفت کند.

هنوز مشخص نیست که دقیقا کدام طرح به رای گذاشته خواهد شد و این مایکل مک کانل رییس سناست که تصمیم می گیرد نتیجه نهایی چه باشد.

با این حال، بنابر اعلام برخی مناع آگاه به بلومبرگ ویو در روز ۲۶ دی، مک کانل رهبر اکثریت جدید سنا متعهد شده است که لایحه کِرِک و منندز را در اواخر فوریه یا اوائل مارس در صحن علنی سنا مطرح کند.

این بدان معناست که تا آن زمان طرح های موجود باید در هم ادغام شوند.

با توجه به اکثریت داشتن جمهوری خواهان در سنا و مجلس نمایندگان، و همراهی برخی دموکرات ها با آنها، کارشناسان می گویند شانس تصویب این طرح ها بالاست.

اگر نمایندگان کنگره با اکثریتی بیش از دو سوم این طرح ها را تصویب کنند رییس جمهور امریکا اجازه وتوی آن را نخواهد داشت.

کارشناسان در تهران می گویند اگرچه اوباما اختیارات زیادی در حوزه های سیاست خارجی دارد ولی آشکارا در زمینه مقابله با سنا کم کاری کرده است.

به عقیده این کارشناسان علت احتمالا این است که اوباما بی میل نیست قانونی در کنگره تصویب شود که قدرت چانه زنی تیم وی در مذاکرات را بالا ببرد.

ناظران می گویند بعید است جمهوری خواهان بتوانند اکثریت دو سوم را فراهم کنند.

هنوز روشن نیست که واکنش دولت حسن روحانی به این اقدامات جدید چه خواهد بود ولی برخی کارشناسان می گویند اگر دولت روحانی به وضعیت التماس گونه خود برای توافق هسته ای ادامه بدهد، احتمالا رفتار کنگره رادیکال تر خواهد شد.

پیروان حقیقی پیامبر(ص) کجایند؟

به گزارش فرهنگ نیوز، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در طی سخنانی در جشن میلاد رسول اکرم(ص) ضمن تمجید از رزمندگانی که در نقاط مرزی و کوهستانی با وجود برف و سرما و در این شرایط دشوار از مردم دفاع می‌کنند و به مسئولیت شرعی خود پایبند هستند گفت: مبارزان مقاومت که در ارتفاع دو هزار متری به سر می‌برند، پیروان حقیقی پیامبر(ص) و حامیان اصلی مقاومت هستند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به ناتوانی تروریست‌ها در کنترل بر مناطق مرزی لبنان با سوریه تاکید کرد که به تمام مردم لبنان می‌گوییم که لبنانی‌ها در مقابله با تروریست‌ها ناتوان نیستند و سرما، شهادت و مجروحیت نمی‌تواند عزم نیروهای مقاومت را خدشه دار کند.

سرمای این‌ روزهای سوریه در ١٠٠ سال گذشته در سوریه بی‌سابقه بوده و ادامه ‏موج سرما ، مشکلات زیادی را برای سوری‌ها و به‌ویژه ‏آوارگان‬ به همراه داشته است. اما، دل مدافعان از حرم و مقدسات اسلامی به عشق اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) گرمِ گرم است.

در تصاویر زیر عملیات جهادی رزمندگان حزب‌الله در نبرد با تروریست‌های تکفیری را مشاهده می‌کنید. در یکی از این تصاویر؛ دست یکی از مدافعان حریم آل‌الله، در سرد‌ترین منطقه درگیری با تروریست‌ها در ‏سوریه یخ زده است. دست این رزمنده در منطقه القلمون در مرز سوریه و لبنان که در خط مقدم جبهه جنگ با تروریست‌های تکفیری داعش و جبهة‌النصرة است از شدت سرما یخ زده است.

تنها کسی حال این رزمنده را درک می‌کند که یخ زدگی رو تجربه کرده باشه و کاملا حس خواهد کرد که این رزمنده گمنام چه کشیده و چه‌ها که خواهد کشید. او یک مدافع حرم است، ولی در مرز، که اگر نبودند این رزمندگان در سه سال و نیم گذشته از جنگ داخلی سوریه چیزی از حرم مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در سوریه نمی‌ماند.

دست این رزمنده گمنام از شدت سرمای منطقه القلمون یخ و بعد تاول زده است.